Dar autorky. Alena Kotzmannová se od konce 90. let 20. století výrazně podílí na formování české současné scény. Od samého počátku se zaměřuje na klasickou černobílou analogovou fotografii, kterou v rámci svého konceptuálního přístupu kombinuje s dalšími médii. Klíč k interpretaci nově získaného cyklu Pokus o znovunalezení skutečnosti VII. (Tevatron) lze spatřovat v tvůrčím postupu autorky, jež nejprve vyhledá výchozí iniciační motiv, který ji nějakým způsobem osloví. Následně k danému inspiračnímu motivu Kotzmannová připojuje nově pořízené snímky a další fotografie z vlastního archivu, jako by v její představivosti existoval určitý apriorní předobraz řetězce, jehož jednotlivé chybějící články postupně dohledává. Cyklus Tevatron se řadí po bok další pozoruhodné sérii fotografií, Koule (1998–2015), kterou GHMP od autorky zakoupila v minulém roce.